Rozdział 3 - Kwalifikacje, zakres zadań i kompetencji pracowników Ośrodka
Rozdział III
Kwalifikacje, zakres zadań i kompetencji pracowników Ośrodka
Kwalifikacje, zakres zadań i kompetencji pracowników Ośrodka
§ 15
Dyrektor Ośrodka
- Wymagane kwalifikacje Dyrektora Ośrodka:
1) wykształcenie wyższe - pedagogiczne
2) co najmniej 5-letni staż pracy
3) doświadczenie w doskonaleniu nauczycieli
4) doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym - Dyrektor kieruje działalnością Ośrodka.
- Funkcję Dyrektora powierza i z funkcji tej odwołuje organ prowadzący.
- Dyrektor jest przełożonym pracowników Ośrodka.
- Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
1) ustalanie głównych kierunków działania, planów pracy oraz sprawozdawczości Ośrodka,
2) wnioskowanie do Zarządu w sprawie zatrudnienia, zwalniania i nagradzania pracowników Ośrodka,
3) nadzorowanie realizacji zadań wykonywanych przez pracowników Ośrodka.
4) powoływanie Kierownika Filii Terenowej oraz Kierowników Zespołów - po zasięgnięciu opinii Zarządu.
§ 16
Rada Programowa
- Rada Programowa jest organem opiniodawczo-doradczym Dyrektora Ośrodka, powołanym przez Zarząd Stowarzyszenia.
- Do zadań Rady Programowej należy: opiniowanie planów pracy, programów, wykonywanie ekspertyz, proponowanie kierunków działania Ośrodka, badanie rynku szkoleń, doradztwo na rzecz Dyrektora Ośrodka.
- W skład Rady Programowej wchodzi:
a. dwóch członków Zarządu
b. dwóch zwyczajnych członków Stowarzyszenia
c. w skład Rady Programowej mogą wchodzić dodatkowo eksperci, osoby o uznanym autorytecie pedagogicznym, zaproponowane przez Zarząd. - Przewodniczący Rady Programowej jest wybierany zwykłą większością głosów w obecności 2/3 jej członków.
- Uchwały Rady Programowej są podejmowane zwykłą większością głosów.
- Rada Programowa zbiera się co najmniej raz w roku lub w miarę potrzeb.
§ 17
Filie Terenowe
- Do zadań Filii Terenowych należy realizacja zadań Ośrodka wymienionych w § 7 na terenie swojego działania.
- Filie Terenowe tworzy się decyzją Zarządu na wniosek Dyrektora Ośrodka.
- Filią Terenową kieruje Kierownik, powoływany i odwoływany przez Dyrektora Ośrodka w porozumieniu z Zarządem Stowarzyszenia.
- Wymagane kwalifikacje Kierownika Filii Terenowej:
a. wykształcenie wyższe - pedagogiczne
b. doświadczenie w doskonaleniu nauczycieli - Do kompetencji Kierownika Filii Terenowej należy w szczególności: przygotowywanie form doskonalenia i dokształcania od strony organizacyjnej, administracyjnej i księgowej.
§ 18
- Dyrektor Ośrodka może zatrudniać pracowników merytorycznych i pracowników obsługi. Zadania i kompetencje pracowników określane są przez Dyrektora w ich zakresie czynności.
- Pracownicy merytoryczni wykonujący zadania na rzecz placówki powinni posiadać kwalifikacje i doświadczenie gwarantujące należyty poziom i efektywną realizację zadań statutowych Ośrodka.
- Do kompetencji pracowników merytorycznych należy w szczególności:
a. opracowywanie programów szkoleń,
b. prowadzenie szkoleń,
c. podejmowanie działań ewaluacyjnych,
d. własne doskonalenie zawodowe. - Do zadań pracowników obsługi należy w szczególności:
a. obsługa i konserwacja urządzeń technicznych,
b. dbałość o porządek w pomieszczeniach Ośrodka,
c. administracyjno-techniczna pomoc w przygotowaniu zadań merytorycznych.