Szkolenie pozwala zrozumieć przyczyny oraz funkcje łamania dyscypliny przez uczniów, a także mechanizmy i czynniki eskalacji zjawiska. Uczestnicy w sposób praktyczny poznają nowe metody i techniki interwencji, w tym rozmowy indywidualne i spotkania z klasami. Poznają zasady budowania szkolnych i klasowych programów dyscypliny, w tym strategii naprawczych.
Dyscyplina i kierowanie klasą
Forma szkolenia : |
|
3-dniowy warsztat (30 godzin dydakt.) . |
Uczestnicy: |
|
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy, pracujący z dziećmi i młodzieżą |
Liczebność grupy: |
|
do 16 osób. |
Koszt szkolenia grupy : |
|
6 000,- zł. |
Cele szkolenia: |
|
- wzmocnienie i podniesienie kompetencji uczestników w zakresie radzenia sobie z dyscypliną w klasie,
- poznanie funkcji, przyczyn i mechanizmów zachowań związanych z łamaniem dyscypliny,
- poszerzenie repertuaru metod i technik interwencji w różnych sytuacjach łamania dyscypliny przez uczniów,
- podniesienie kompetencji w kierowaniu pracą grupy
|
Tematyka zajęć: |
|
- łamanie dyscypliny – przejawy, funkcje, przyczyny, mechanizmy,
- metody i techniki dyscyplinujące stosowane przez nauczycieli w klasie szkolnej – ćwiczenia praktyczne
- mediacje w konfliktach rówieśniczych związanych z łamaniem dyscypliny: zasady, rola nauczyciela mediatora – ćwiczenie umiejętności,
- prowadzenie rozmów indywidualnych z uczniami uporczywie łamiącymi dyscyplinę,
- współpraca z rodzicami w obszarze poprawy dyscypliny w szkole,
- poznawanie zasad budowania klasowych i szkolnych programów dyscypliny,
- omawianie konkretnych doświadczeń i trudności nauczycieli związanych z radzeniem sobie z dyscypliną w klasie (superwizja).
|
Informacje organizacyjne: |
|
- Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, pracowników świetlic. Maksymalna liczebność grupy 16 osób.
<<POWRÓT
|