Spójrz Inaczej

Historia, założenia i kształt programu

Program „Spójrz Inaczej” został stworzony przez pedagogów, psychologów i socjologów ze Starachowic: Andrzeja Kołodziejczyka, Ewę Czemierowską-Korubę i Tomasza Kołodziejczyka.

Program wspiera wychowanie, pomagając rodzicom chronić dzieci przed ryzykownymi zachowaniami, uczy młodych ludzi nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji oraz konstruktywnego rozwiązywania trudnych sytuacji. Odwołuje się do poszanowania wartości i wykorzystuje doświadczenia nauczycieli oraz rodziców, uwzględniając potrzeby polskich dzieci i młodzieży. Dla nauczycieli jest narzędziem wspomagającym realizację działań profilaktycznych w klasach.

Zajęcia w programie „Spójrz Inaczej” są podzielone na cykle – około 20 scenariuszy na każdą klasę od I do VIII, realizowane w ciągu roku. Prowadzone są metodami aktywnymi, umożliwiając uczniom aktywne doświadczanie tematów zajęć, ich podsumowanie i opracowanie.

Wyniki badań nad programem

Obserwacje i spostrzeżenia realizatorów potwierdzają badania skuteczności i efektywności naszych Programów, prowadzone między innymi przez dr hab. Krzysztofa Ostaszewskiego z Instytutu Neurologii i Psychiatrii w Warszawie oraz przez prof. Marię Deptułę i członków jej zespołu z Uniwersytetu im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Zmniejszenie odsetka dzieci odrzucanych przez rówieśników i izolowanych

Polepszenie stosunku emocjonalnego dzieci do swoich kolegów i koleżanek w klasie, wzrost tolerancji dla innych uczniów

Korzystne zmiany w zakresie pozycji dzieci w klasie szkolnej

Korzystne zmiany w wiedzy dotyczącej zachowań służących zdrowiu

Poszerzenie wiedzy o substancjach chemicznych mogących stanowić zagrożenie dla zdrowia

Wprowadź „Spójrz Inaczej” w swojej szkole!

Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać szczegółowe informacje i zapisać się na specjalistyczne warsztaty. Dołącz do grona nauczycieli, którzy wspólnie z nami budują lepszą przyszłość dla dzieci i młodzieży!

Opinie o efektach programu

Program „Spójrz Inaczej” jest obecny w profilaktyce od lat dziewięćdziesiątych, ciesząc się zainteresowaniem i powodzeniem wśród uczniów, rodziców i nauczycieli. Nauczyciele – realizatorzy programu „Spójrz Inaczej” – wskazują na wiele pozytywnych efektów osiąganych przez uczniów – absolwentów naszych programów.

Lepsze rozumienie i akceptację siebie oraz umiejętność wyrażania swoich uczuć

Wzrost poczucia własnej wartości

Lepsze rozumienie innych ludzi

Zdobycie umiejętności prawidłowej komunikacji z innymi

Lepsze przystosowanie dzieci do wymagań szkolnych

Zmniejszanie się częstości zachowań problemowych w klasie

Zdobycie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych w kontaktach z innymi

Zdobycie umiejętności samodzielnego dbania o zdrowie